BÖRJA RIDA

- sitt upp -

Farsta Ridskola jobbar hårt för att tillhandahålla kvalitativ ridutbildning som inte bara passar allas kunskapsnivå och bakgrund, men som även erbjuder stöttande, utvecklande och roliga lektioner. Ridskolan undervisar vuxna och ungdomar, samt barn från 7 år, på välutbildade hästar och ponnyer.
Duktiga och engagerade ridlärare håller lektioner på olika nivåer - från nybörjare till tävlingsryttare.

Ridskolan erbjuder även privatundervisning.

Nedan anmäler du ditt intresse för en plats på Farsta ridskola.

IMG_0053%255B1%255D_edited_edited.jpg

VILL DU BÖRJA RIDA PÅ FARSTA RIDSKOLA?

För att börja rida behöver du skapa dig ett konto för att ställa dig på kö till ridskolan. När du skapat dig ett konto loggar du in på din elevportal och ställer dig på kö.

•

För att ställa dig på kö går du till fliken "Ridskolans kö" Här ställer du dig på kö om du är nybörjare..

•

Har du tidigare riderfarenhet ska du istället mejla ridskolan en tydlig beskrivning av din ridnivå till borjarida@farstaridskola.se  Titta gärna på nivåbeskrivningen här på hemsidan och utgå från den. Därefter klassar ridskolan in dig på rätt nivå och du kan sedan ställa dig på kö direkt till en grupp som passar tids- och nivåmässigt. Grupperna hittas under fliken "Ridskolan" i Hippocrates.

FARSTA RIDSKOLAS ELEVPORTAL -
HIPPOCRATES ACADEMY

I Hippocrates Academy hanterar du som redan är elev på ridskolan dina avbokningar, igenridningar och meddelar ersättare samt bokar extrainsatta kurser, läger, ser dina fakturor, mm.
Ridskolans kod: FRS

FUMJ5274.JPG

VÄRT ATT VETA

Här hittar du nyttig information som är värd att känna till.

IMG_0029[1].JPG
QWNL6553[1].JPG
IMG_2374%202_edited.jpg

NY I STALLET

Här hittar du matnyttig information som kan vara värd att känna till inför ridstarten.

RIDSKOLANS BESTÄMMELSER

Som elev ingår du ett avtal  med ridskolan - detta avtal godkänner du i samband med att du skapar konto hos oss.

SCHEMA

Här hittar du det schema över alla veckans lektioner med respektive nivå.

IMG_2602[1]_edited_edited.jpg
IMG_0730[1].JPG
IMG_0102[1].JPG

NIVÅBESKRIVNING

Här kan du ta del av den nivåbeskrivning som ridskolan använder.

CODE OF CONDUCT

Farsta ridskolas uppförandekod

KNATTERIDNING

Vi erbjuder även ridning för mindre barn från 4 år och uppåt. Knatteridningen är en möjlighet att provapå att rida.