Knatteridning

Knatteridning vänder sig till de yngre barnen som vill prova på att rida. Under ridpasset testar man på att skritta, stanna, styra och trava. Minimiålder är från 4 år och uppåt och det krävs att en vuxen är med och hjälper sitt barn under hela passet. Ridskolans personal hjälper till att förbereda hästarna innan samt efter lektionen.

Lektionen pågår i 30 min där upp- och avsittning ingår. För att anmäla sig till knatteridning behöver man först skapa sig ett konto i ridskolans digitala verktyg Hippocrates här på hemsidan.

Därefter loggar man in i sin elevportal och godkänner ridskolans bestämmelser.  När det är gjort läggs barnet till som familjemedlem högst upp i högra hörnet. Var noga med att ange vikt och längd på barnet.

Nu kan du boka knatteridning genom att gå in under fliken ”Ridskolan”, välj barnets namn och sedan scrolla ner till Dropin lektioner. Klicka på länken och därefter blir alla bokningsbara tillfällen synliga. Boka det datum som önskas.

Får man förhinder måste avbokning ske senast 24h före den reserverade tiden. Avbokning som sker efter detta och tider som inte avbokas debiteras fullt oavsett orsak. Avbokning sker i Hippocrates under "Mina Aktiviteter"

Knatteridningen betalas genom att en faktura skickas till din e-post i samband med ridtillfället och som man har 7 dagar på sig att reglera.

bengt3.jpg

Är grupperna fulla kan man ställa sig i på kö. Blir det en avbokning kan man få en bekräftelse av plats via mail senast 6 h innan lektionen. Vill ni ej stå kvar som reserv till önskat tillfälle behöver ni själva gå ur kön för att inte riskera att bli debiterad för ridning ni inte kan nyttja.  Ni hittar era bokningar och köplatser under "Mina aktiviteter" längst ner på sidan.

Får ni en plats tilldelad är man automatiskt anmäld och därmed betalningsskyldig om inte avbokning sker 24h innan tillfället, så glöm inte att gå ur kön om ni inte längre kan komma.